.
Sportovnivozy.cz - inzerce sportovních aut Ráj aut - inzerce nových i ojetých aut

Novinky

Přestavba zadních lamp z US na EU svícení pro americké vozy

Přestavba US zadních lamp na EU svícení: Jak získat separovaný blinkr, oranžovou směrovku a funkční mlhovku

Auta dovezená z USA lákají výbavou i cenou. Přesto má většina z nich jeden společný problém: zadní svítilny nesplňují evropské normy. Červené blinkry, sdílený okruh pro brzdu a směrovku nebo absence zadní mlhovky jsou nejčastější důvody, proč americký vůz při první české STK tvrdě narazí.

Naštěstí existuje elegantní a trvalé řešení – přestavba zadních lamp na evropský standard. Ať už se rozhodneš pro profesionální servis, nebo pro levnější domácí úpravu, výsledek bude nejen legální, ale také bezpečnější a modernější.


Proč přestavbu udělat?

  • Legálnost – Červené blinkry v EU neprojdou. Oranžová směrovka je povinná.

  • Bezpečnost – Oddělený blinkr je lépe viditelný a nezaměňuje se s brzdovým světlem.

  • Plnohodnotné funkce – Zadní mlhové světlo je povinné u všech vozidel provozovaných v EU.

  • Estetika – Mnohé US lampy po úpravě vypadají moderněji, čistěji a evropsky.


Co úprava obnáší?

1. Oddělení směrovky od brzdového světla

US auta používají tzv. „kombinovaný okruh“ – brzda i blinkr svítí v jedné sekci a v červené barvě.
Pro evropskou verzi je nutné:

  • přidat samostatnou komoru nebo LED segment pro blinkr,

  • vytvořit nový kabelový svazek pro směrovku,

  • odpojit původní sdílenou funkci.

2. Změna barvy směrovky na oranžovou

Oranžová (amber) je jediná povolená barva v EU. Lze ji získat:

  • výměnou lampy za EU verzi (pokud existuje),

  • přidáním oranžového LED modulu,

  • osazením oranžové žárovky (u starších modelů).

3. Dodělání zadního mlhového světla

U US aut buď chybí úplně, nebo je integrováno jinak.
Možnosti:

  • doplnění originálního modulu (pokud existuje EU varianta),

  • montáž externí mlhovky pod nárazník,

  • využití volného segmentu v zadní lampě (nejčistší řešení).


Profesionální přestavba – řešení na klíč

Pokud chceš mít jistotu, že vše bude fungovat a projde STK bez starostí, profesionální přestavba je ideální volbou.

Co zahrnuje:

  • kompletní elektroinstalace

  • výrobu nebo 3D tisk držáků / optických modulů

  • programování BCM jednotky (pokud je potřeba)

  • utěsnění, testování, měření

  • vystavení potvrzení pro STK

Výhody:

  • 100% funkčnost a jistota legality

  • čisté, neviditelné zásahy

  • záruka na provedené práce

Nevýhody:

  • vyšší cena (většinou 10 000–16 000 Kč podle typu auta)


Levnější varianta: dopojení svépomocí

Pro zručné majitele, kteří chtějí ušetřit, existují také DIY postupy. Vyžaduje to ovšem určitou znalost elektřiny a pečlivost.

Co budeš potřebovat:

  • relé nebo modul pro oddělení směrovky

  • přídavné kabely a konektory

  • oranžovou žárovku nebo LED modul

  • mlhové světlo (interní nebo externí)

  • základní nářadí a multimeter

Postup v kostce:

  1. Odpojíš sdílený okruh brzdového světla.

  2. Přivedeš nový vodič z předního směrového světla k zadním lampám.

  3. Namontuješ nebo aktivuješ oranžovou směrovku.

  4. Dopojíš mlhovku – ideálně na originální spínač.

  5. Vše důkladně zatěsníš a otestuješ.

Výhody:

  • nižší náklady (8000–12000 Kč)

  • možnost upravit vše podle sebe

Nevýhody:

  • riziko nefunkčního zapojení

  • nutnost mít znalosti elektrotechniky

  • chybějící záruka


Která varianta je nejlepší?

  • Chceš jistotu a nechceš se v tom hrabat? → Profesionální přestavba.

  • Chceš ušetřit a vyznáš se v elektřině? → Svépomocné dopojení.

Obě cesty ti ale umožní splnit hlavní cíl: mít auto z USA plně kompatibilní s evropskou legislativou, bezpečné a připravené na STK.

Bude 2DIN autorádio to co bývalo?

Jelikož přibývá stále více zákazníků, kteří řeší nekvalitu/nefunkčnost 2DIN čínských autorádií zakoupených ať už z Číny přímo (Aliexpress, Ebay, Amazon, Mall, Kaufland) a může být zprostředkováno přes známý shop, rozhodl jsem se napsat tento článek.

V postupující době snahy konkurentů nabídnout levněji a poutavěji "to samé" se trh zaplavuje čím dál více nekvalitnějším zbožím, které má nečitelný display, špatný příjem FM stanic rádia, nekvalitní zvuk, pomalý chod, trpí zamrzáváním nebo se zkrátka po pár měsících, či dokonce po pár týdnech zkrátka rozhodně přestat fungovat, je mi trochu smutno kam jsou zákazníci směřování. 

Doba x let zpět je pryč a nezbývá než si na to zvyknout. Pod tlakem cen a zdánlivého pocitu, že 2 autorádia s rozdílnou cenou jsou stejné, jen jedno je levnější, tak tomu tak ve skutečnosti úplně není. Kvalita je rozdílná a o co hůř, především je rozdílný servis zákazníkovi. Spousta prodejců se řídí pravidlem "hlavně prodat a dál se nestarat". Potom vznikají situace, které řeším každý týden, kdy někdo volá, že má problém s příjmem FM stanic rádia, že ho není slyšet za jízdy při handsfree na druhé straně a častokrát takový zákazník dostane reakci od prodejce ve stylu:,,co byste pane chtěl za 10 tisíc, podívejte se kolik stojí samotná handsfree sada. Dáte za ní 6 i více tisíc..." 

Je opravdu smutné toto poslouchat od klientů. Sám jsem zvědav, jak bude nově ambiciózní Kaufland stíhat řešit prodeje autorádií a především reklamace spojené s nabízenou nekvalitou, nehledě na spoustu chyb, které se může dopustit každý jednotlivec při neodborné montáži.

Při pozorování vývoje trhu tím směrem, že giganti se stávají monopoly v takové míře, že specializované drobné prodejny začínají být pohlcovány a defakto nuceni začít nabízet nekvalitu, protože jednoduše řečeno, zákazník vidí "to samé" za zlomek ceny, jenže rozdíl pozná až po instalaci a následně se obrací na e-shop specializované drobné prodejny.

Pokud chcete podpořit specializovaný eshop s osobním přístupem, budu rád, když dáte přednost před monopolem, který má zacíleno na objemy.

Srnec

Srncův krám, welcome!

ahoj všem příznivcům netradičních prvků vozů. Důvod proč jsem se rozhodl založit tuto webovou adresu je zjištění, že opravdu žijeme v korupční zemi

Stránka 1 z 1 - 3 položek celkem